Pregled

Zakažite termin

ENDODONCIJA

Što je to endodoncija?

Endodoncija je grana stomatologije koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti zubne pulpe (živca).

Endodontska terapija je način sprječavanje vađenja zuba. Budući da se radi se o sofisticiranom zahvatu, željeli smo vam ponuditi samo najbolje.
    Međunarodno priznata endodontkinja, prof. dr. sc. Ivona Bago je vrhunska specijalistica, znanstvenica i predavačica. Brzo će i kvalitetno izvesti liječenje korijenskih kanala zuba. Poduzet ćemo sve što je moguće da spasimo i vaše zube.

endodoncija doc.dr.sc. Ivona Bago

ENDODONCIJA U PRAKSI

JEDAN DOLAZAK

Endodoncija u jednoj posjeti

VRHUNSKI ENDODONT

doc.dr.sc. Ivona Bago

MODERNA TEHNOLOGIJA

Tehnologija 21. stoljeća

STROJNA ENDODONCIJA

oralna kirurgija

Za razliku od obične klasične endodoncije strojna endodoncija podrazumjeva:

• Brz zahvat - najčešće je terapija gotova u jednom dolasku
  • Upotrebu stojeva koji osiguravaju kontrolirano instrumentiranje korijenskih kanala zuba
  • Upotrebu visokopreciznih instrumenata.
  • U endodonciji koristimo najmodernije dostupne uređaje, materijale i opremu. Za najveći stupanj izliječenja, najbolja je kombinacija suvremene opreme i rad provjerenog i iskusnog stručnjaka.

ENDODONCIJA - POSTUPAK LIJEČENJA

Za maksimalni uspjeh liječenja, potrebno je eliminarati bakterije iz zuba i korijena zuba.

Izvođenje zahvata:

• „Otvorimo“ zuba
  • Upotrebljavamo plahticu (koferdam) koja izolira zub za suhe uvjete rada
  • Temeljito očištimo i dezinficiramo korijenske kanale
  • Laserski dezinficiramo zub
  • Zapunimo kanale biološki prihvatljivim materijalom.
  • Obavezna je provjera punjenja rentgenskom snimkom i redovna kontrola zuba.

granulom

ENDODONCIJA KOD NAS

• Strojna endodoncija
    • Najnovije tehnike obrade korijenskih kanala - Protaper NEXT i Reciproc
    • Najkvalitetniji materijali
    • Laserom i ozonom potpomognuta endodoncija
    • Čišćenje i punjenje korijenskih kanala u jednoj posjeti
    • RVG kontrola punjenja kanala
    • Mogućnost liječenja 1 ili više zuba u jednoj posjeti
    • Cijena endodoncije za gotovinsko plaćanje: od 150 eur

JOŠ O ENDODONCIJI

Zašto je endodontska terapija važna?

Tek nakon endodontskog zahvata učinjenog prema pravilima struke može se razmišljati o restaurativnoj ili protetskoj opskrbi zuba. Endodoncija je, dakle, preduvjet za mnoge druge terapije.

Ne zaboravite: suvremena endodoncija omogućuje da pravilno izliječeni zubi ostanu u ustima dugi niz godina!

Kako se procjenjuje uspješnost liječenja zuba?

Uspješnost endodontskog liječenja zuba procjenjuje se 6 mjeseci nakon punjenja korijenskih kanala. Potvrda kvalitetno izvedene tarapije je rentgenska snimka zuba.

Za više pitanja o endodonciji kliknite OVDJE

Što je granulom?

Granulom zuba je kronična promjena koja se odvija oko korijena zuba. Granulom je posljedica patoloških promjena zubne pulpe. Zubni živac ili pulpa može se upaliti zbog neliječenog karijesa, a ako se zub ne izliječi na vrijeme vremenom dolazi do gangrene ili odumiranja živca zuba. Porastom bakterija dolazi do upalne reakcije oko korijena zuba što vremenom dovodi do gubitka okolne kosti.

Koliko traje endodontsko liječenje zuba?

Moderna endodoncija omogućuje da se većina zahvata napravi u samo jednom posjetu. Ponekad je, ako se radi o velikoj infekciji ili kompleksnoj reviziji starog punjenja, potreban dodatni posjet.

Kako se procjenjuje uspješnost liječenja zuba?

Uspješnost liječenja se procjenjuje 6 mjeseci nakon punjenja korijenskih kanala i potvrđuje rentgenskom snimkom.

Rekli su mi da se zub mora izvaditi. Želim spriječiti vađenje zuba. Ima li nade za njega?

Prije takve odluke potrebno je poslušati mišljenje specijalista endodonta. Ukoliko on utvrdi da zub nije moguće spasiti, onda je zub za vađenje.

Zub me ne boli, ali su svejedno utvrdili da ga je potrebno liječiti.

Dva su slučaja kada zub ne boli, a da je liječenje ipak potrebno. Prvi je kada u zubu dođe do odumiranja zubne pulpe (živca). Tada su zubni kanali inficirani bakterijama koje prelaze kroz vršak zuba te ulaze u kost. Tamo uzrokuju nastanak upalnog procesa (u narodu poznatog kao granulom) koji je kroničan i ne boli. Drugi slučaj je kada zubni korijenski kanali nisu do kraja napunjeni. Posljedica takvog lošeg liječenja na vršku korijena znači da je još uvijek prisutan upalni proces. Tada je potrebno napraviti reviziju punjenja.

Koje su posljedice neliječenja zuba?

Bakterije iz korijenskih kanala mogu uzrokovati upalu u kosti iznad vrška korijena. Ta upala se konstantno povećava i širi u kosti, što može uzrokovati nastanak gnojnog apscesa. Ovaj apsces se može vidjeti na sluznici (čak i na koži). Zato je potrebno napraviti inciziju gnoja, osigurati drenažu, provesti ispravno endodontsko liječenje korijenskih kanala te odstraniti upalni sadržaja iznad korijena zuba. Često se takav zub odmah mora izvaditi. Ako je još i prisutna cista, potrebno je napraviti zahvat kojim se ona odstranjuje (cistektomija).

Što je to apikotomija?

Apikotomija je kirurški zahvat pri kojem se odstranjuje vršak korijena i pripadajuća upala. Primjenjuje se kada endodontskim tretmanom nije moguće postići stabilno stanje.

Može li se spasiti baš svaki zub?

Ponekad nije moguće spasiti zub. Vertikalna fraktura tj. pucanje korijena je indikacija za vađenje zuba, kao i interna resorpcija (organizam sam “pojede” korijen zuba). Sustav korijenskih kanalića može biti jako nepravilan i razgranat. U takvim je slučajevima uspješnost endodontskog zahvata smanjena.

Kako izgleda endodontsko liječenje zuba?

Terapijski zahvat se sastoji od uklanjanja kompletne zubne pulpe i punjenja korijenskih kanala za to predviđenim sredstvima. Instrumentacija izvodi se instrumentima koji se uvode u korijenski kanal. Strojna endodoncija osigurava brzinu, kvalitetnije ljevkasto proširenje, elastičnost iglica kojim se liječe čak i jako zakrivljeni kanali. U endodonciji koristimo tehnološki superiorne aparate čija je nabavna cijena visoka. Posebno je visoka cijena jednokratnih instrumenata koji se mogu koristiti samo za jednog pacijenta. Naime, njihovom se sterilizacijom gube svojstva materijala što znači da ih nije moguće koristiti dva puta. Savjet: ako negdje pročitate da  endodoncija nije dobra, razlozi su štednja na iglicama, njihova opetovana sterilizacija, brzopletost i needuciranost terapeuta za rad s takvim aparatima. Jednokratne iglice, educiranost i strpljivost pri korištenju suvremenih tehnoloških rješenja pomažu nam da povećamo uspješnost endodontskog liječenja korijenskih kanala. Dezinfekcija sustava kanalaća, u toku endodontskog liječenja u našoj praksi, ostvaruje se primjenom lasera i ozona. Ozon je najbolji antiseptik koji dokazano ubija bakterije, viruse i gljivice. Suho radno polje postiže se upotrebom koferdama. Osim što sprječava ulazak sline, krvi i bakterija u radno polje, preveniram i eventualnu komplikaciju gutanja sitnih endodontskih instrumenata. Ovo su kriteriji za kvalitetan endodontski zahvat:

• suho radno polje
    • mjerenje dužine korijenskih kanala endometrom najnovije generacije
    • rtg kontrolu instrumentacije
    • pravilnu instrumentaciju korijenskih kanala (strojnom i ručnom tehnikom)
    • postizanje antiseptičkih uvjeta upotrebom lasera ili ozona
    • pravilno punjenje
    • rtg kontrolu punjenja.

• Što slijedi nakon endodontskog liječenja zuba?

Jednom kada su štetne bakterije odstranjene i kanali napunjeni slijedi izrada ispuna ili nadogradnje i krunice na zubu. Naime, taj je zub sada znatno slabijih svojstava jer je izgubio „prehranu“ putem krvnih žila, što ga čini podložnijim pucanju. Napominjemo još jednom: jedino se zub koji je ovako kvalitetno saniran tj. izliječen može trajno protetski zbrinuti.

endodoncija liječenje zuba

NARUČITE SE NA PRVI PREGLED

ZAŠTO ENDODONCIJA KOD NAS?

• Sve na jednom mjestu
    • 3D rentgenska dijagnostika - CBCT
    • Vrhunski specijalist endodont
    • Kratko vrijeme čekanja na termin